• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132750
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ هیأت حماس در قاهره


روز گذشته هیأت عالی‌رتبه حماس به ریاست مروان عیسی برای مذاکره بر سر پرونده‌ اسرا وارد پایتخت مصر شد. مصر طی سال‌های گذشته واسطه مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی با جنبش حماس بوده است. اسرائیل اصرار دارد که حماس تعدادی از سربازان اسیر این رژیم در نوار غزه را آزاد کند. تا‌کنون نتایجی از روند این مذاکرات منتشر نشده است.

روزنامه الاخبار [لبنان]
بحران دولت طولانی است


بحران دولت در لبنان و احتمال ورشکستگی بانک مرکزی این کشور، موضوع گزارش نخست روزنامه الاخبار است. به روایت این روزنامه، هیچ نشانه‌ای از پایان قریب‌الوقوع بحران بی‌دولتی در لبنان دیده نمی‌شود. الاخبار همچنین به بازتاب سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله در رسانه‌های عربی پرداخته است. به‌گفته نصرالله، رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان با پرداخت رشوه به نیروهای سیاسی حمایت آنان را جلب می‌کند.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
رسوایی میلیاردرهای آمریکایی


فایننشال تایمز به نقل از نشریه پروپابلیکا نوشته که به برگه‌های مالیاتی برخی از ثروتمندترین افراد جهان ازجمله جف بزوس، ایلان ماسک و وارن بافت دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد آنها مالیات بسیار کمی پرداخت کرده‌اند. بر این اساس، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، در سال‌های۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ مالیاتی پرداخت نکرده است. ایلان ماسک مؤسس تسلا هم در سال۲۰۱۸ مالیاتی نپرداخته است. سخنگوی کاخ سفید افشای این اطلاعات را غیرقانونی خوانده است. گفته می‌شود پلیس فدرال هم در حال بررسی چگونگی درز اطلاعات است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید